Bad Asses on the Bayou (2015) DVD recensie

Bad Asses on the BayouDanny Trejo is mijn held! Waarom? Ik vind hem gewoon een geweldige verschijning en ik heb hem altijd kunnen waarderen in de bijrollen die hij speelde in films, zoals Heat, Desperado en Con Air. En ik vind het geweldig dat hij in 2010 de hoofdrol kreeg in de overdreven actiefilm Machete van regisseur Robert Rodriguez. En in de afgelopen jaren heeft de beste man niet stilgezeten en we kunnen in 2015 alweer het derde deel in de Bad Ass-reeks noteren. Danny Trejo is terug als Frank Vega, de heupjestas dragende huurling die in Bad Asses on the Bayou de strijd aangaat met gevaarlijke ontvoerders. Only this time it’s personal!

Naast Trejo, die de rol weer uitstekend invult, keert ook Lethal Weapon-acteur Danny Glover terug als Frankie’s partner in crime Bernie Pope en ze vormen een geweldig duo op het scherm. Er is ruimte voor veel humor en het is dan ook het beste om Bad Asses on the Bayou met een flinke korrel zout te nemen. Want het plot is een gatenkaas en de toevalligheden die in rap tempo opstapelen zijn zo ongeloofwaardig dat je een film als deze ook niet serieus kan nemen. Is dat erg? Welnee, want het gaat er uiteindelijk om dat je als kijker wordt vermaakt. En daar zorgen de heren Trejo en Glover wel voor.

In hun missie om een ontvoerde vriendin terug te vinden slaan zij opnieuw de handen ineen, maar als warming up rekenen ze eerst nog even genadeloos af met een paar bankovervallers en dieven bij een benzinestation alvorens ze in Bayou de jacht openen op de ontvoerders van hun geliefde Carmen (Loni Love). Het explosieve geweld dat in een hoog tempo op de kijker wordt afgevuurd wordt afgewisseld met veel humor en foute uitspraken die je in een films als deze ook verwacht. En met een korte speelduur van iets meer dan 80 minuten is dit gewoon een heerlijke film om even het verstand op nul te zetten en te genieten van al dat buitensporige geweld dat je krijgt voorgeschoteld.

De door Craig Moss geschreven en geregisseerde film is inmiddels op een nette DVD verkrijgbaar. Het beeld staat in het formaat 1.85:1 op de schijf en het ziet er prima uit. Natuurlijk kun je wel zien dat dit een DVD betreft, want zo nu en dan is het beeld iets waziger en korreliger. Op de Dolby Digital 5.1 soundtrack heb ik niets aan te merken hoewel ik bij de vele vuurgevechten en de explosies het volume iets naar beneden heb bijgesteld. Als bonusmateriaal staat er nog een leuke special op de schijf waarmee je als kijker een kijkje achter de schermen van Bad Asses in the Bayou kan nemen.

Score: 6,0

Met dank aan 20th Century Fox voor het DVD recensie exemplaar.

7 thoughts to “Bad Asses on the Bayou (2015) DVD recensie”

1. Ik heb destijds erg genoten van Bad Ass met Danny Trejo. De film deed me een beetje denken aan de Golan – Globus actiefilms uit de jaren ’80 met bijvoorbeeld Charles Bronson. Ik verbaas me een beetje dat dit derde deel uit de Bad Ass reeks nu plotseling uitkomt terwijl het tweede deel nog niet eens in Nederland verkrijgbaar is. Weet jij misschien wat hiervan de reden is? Hopelijk komt hier nog verandering in.

1. Ik snap alleen niet waarom deel 2 niet is uitgebracht in Nederland. Vanuit het niets verschijnt dan nu deel 3 op dvd. Hoe dan ook, Trejo blijft leuk om te kijken…