Baby Driver (2017) Blu-ray Disc recensie

Baby DriverDe Blu-ray Disc van de actie/komedie Baby Driver eerder deze maand kwam als geroepen, want ik had er enorm veel zin in om de film van regisseur Edgar Wright opnieuw te kijken. Ik was eerder dit jaar namelijk laaiend enthousiast nadat ik deze in de bioscoop had gezien. Niet alleen, omdat de film een heerlijke 80’s vibe en een fantastische soundtrack bevat, maar ook een sterrencast met acteurs zoals Ansel Elgort, Kevin Spacey, Jamie Foxx, Jon Bernthal en Jon Hamm.

Elgort speelt de rol van Baby. Een handige getaway driver die zich thuisvoelt achter het stuur en in zijn eigen wereldje leeft. Hij draagt continu een hoofdtelefoon en hij luistert graag naar de klassiekers. Klassiekers die de dertig plussers onder ons wel kennen. Toch is Baby overal van op de hoogte tot grote verbazing van zijn partners in crime Buddy (Jon Hamm) en Bats (Jamie Foxx). En dat terwijl opdrachtgever Doc (Kevin Spacey) het volste vertrouwen heeft in zijn chauffeur.

Maar er komt een kink in de kabel als Baby verliefd wordt op serveerster Deb (Lily James). Hij wil zijn criminele leventje vaarwel zeggen en dat zet kwaad bloed bij Doc. Al snel belandt Baby in een uitzichtloze situatie en moet hij rijden voor zijn leven en dat van zijn nieuwe vriendinnetje. Met als resultaat een vlotte actiefilm vol spannende momenten die perfect zijn afgestemd op de bijpassende soundtrack. Het maakt Baby Driver een unieke ervaring die je niet mag missen.

De film had een perfecte score gekregen als het einde niet zo afgezaagd was geweest. Dat is dan ook het enige minpunt van Baby Driver die verder op alle vlakken ruime voldoendes scoort. Zoals het ijzersterke acteerwerk waarin vooral Jamie Foxx uitblinkt als de maffe paranoïde misdadiger Bats. De Blu-ray Disc die onlangs verschenen is, is een nette uitgave met een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit. Maar ook een schijfje die bomvol staat met interessante extra’s. Daaronder meer dan 20 minuten aan verwijderde en verlengde scènes die de eindproductie niet hebben gehaald.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.