Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War (2018) recensie

Avengers: Infinity WarDeze week was dan eindelijk het moment aangebroken waar de liefhebbers van de films uit het Marvel Cinematic Universe al tien jaar op wachten. Avengers: Infinity War, de derde film in de reeks, ging in première en de teasers en de trailers die de afgelopen maanden verschenen, beloofden een waar spektakel. Een film waar je als fan alleen maar van mag dromen. Maar deze droom is wel werkelijkheid geworden, want de door Anthony en Joe Russo geregisseerde superhelden film is met één woord te omschrijven. WAANZINNIG!

Avengers: Infinity War sluit naadloos aan op Thor: Ragnarok. De bruut en gevreesde vijand Thanos (Josh Brolin) zet zijn zoektocht naar de machtige infinity stenen onverbiddelijk voort en hij heeft inmiddels de Aarde, waar de laatste stenen verblijven, in het vizier. Hoewel de Avengers niet langer meer als groep superhelden samenwerken, moeten de onderlinge verschillen opzij worden geschoven om Thanos en zijn leger van meedogenloze en krachtige soldaten tot een halt toe te roepen. Daarnaast krijgen superhelden zoals Iron Man (Robert Downey Jr.), Captain America (Chris Evans), Black Widow (Scarlett Johansson), Hulk (Mark Ruffalo) en Black Panther (Chadwick Boseman) deze keer hulp van zowel nieuwe superhelden als oude bekenden.

Vanaf de eerste minuten zit de vaart er al goed in. Bombastische actiescènes die overladen zijn met favoriete personages en verbluffende special effects, worden in een rap tempo op je afgevuurd en het is iedere seconde genieten. Karakters zoals Thor (Chris Hemsworth), Spider-Man (Tom Holland), Doctor Strange (Benedict Cumberbatch) en Vision (Paul Bettany), hebben geen introductie meer nodig en het is overduidelijk wat er gaande is. Als je tenminste alle films uit het Marvel Cinematic Universe hebt gevolgd. De machtige Thanos, wiens mimiek en stem te danken heeft aan Josh Brolin, is een indrukwekkende schurk die in positieve zin alle aandacht opeist en een enorm interessant personage blijkt te zijn.

Het mag ook gezegd worden dat de cross-over met Guardians of the Galaxy enorm goed is gedaan. De grappige beschermers van het heelal met Star Lord (Chris Pratt), Gamora (Zoe Saldana), Drax (Dave Bautista), Groot (Vin Diesel) en Rocket (Bradley Cooper), voegen zich bij de strijd tegen Thanos en dat leveren zowel spectaculaire als grappige momenten op. Ondanks dat Avengers: Infinity War een stuk duisterder is dan de voorgaande Marvel-films, is er nog steeds genoeg ruimte voor een (soms misplaatste) grap. Het zorgt voor een aangename balans in een film die zelfs mijn torenhoge verwachtingen overstijgt. De beste film in het MCU tot nu toe. Of beter gezegd en zoals eerder omschreven; waanzinnig!

Steun Filmliefhebber.com