Amityville: Mt. Misery Rd. (2018) recensie

Als liefhebber van horrorfilms zoek ik altijd naar nieuw materiaal. Ondanks dat het genre in de afgelopen decennia flink te lijden heeft onder wanstaltige producties die nooit hadden mogen worden gemaakt. Af en toe word ik aangenaam verrast door een onbekende film, maar ik word ook vaak teleurgesteld. Maar zo slecht als Amityville: Mt. Misery Rd. kom ik ze zelden tegen. Wat een abominabele film!

Charlie (Chuck Morrongiello) en Buzi (Karolina Morrongiello) zijn een stelletje dat enorm geïnteresseerd is in geestverschijningen en paranormale activiteiten. Al maanden plannen zij een vakantie naar Long Island waar de beruchte Mount Misery Road ligt. Eén van de meest interessante plaatsen in de Verenigde Staten als het aankomt op paranormale verschijnselen. Ondanks dat zij door omstanders worden gewaarschuwd om bij Mount Misery Road uit de buurt te blijven, zijn Charlie en Buzi vastberaden om hun plannen door te zetten. Maar dat hadden ze beter niet kunnen doen!

Simpeler kan het niet

Een horrorfilm opnemen in een bosgebied en net doen alsof het allemaal echt is wat er op het beeld wordt vastgelegd, is misschien wel de meest goedkope manier om een horrorfilm te creëren. Dat heeft men wel bewezen met The Blair Witch Project en ik denk dat het echtpaar Chuck en Karolina Morrongiello hetzelfde doel voor ogen hadden. Met een zeer beperkt budget en gewapend met een smartphone nemen zij in een bosrijk gebied een paranormaal avontuur op. Maar in tegenstelling tot de genregenoten schieten zij op veel vlakken behoorlijk tekort.

Niets is goed

Ik heb werkelijk niets positiefs te melden over Amytiville: Mt. Misery Rd.. Het is een wanstaltige horrorfilm die zelfs als hobbyproject nooit het daglicht had mogen zien. Het acteerwerk is tenenkrommend slecht, de schrikmomenten zijn er niet en ook het camerawerk is belabberd. Geen spanning, geen overtuigende special effects en een zee aan overbodige scènes die geen enkele rol van betekenis spelen. Ik ben nog geen eens teleurgesteld over het feit dan het mij € 4,99 heeft gekost om de film te huren, maar ik ben wel geïrriteerd over het feit dat ik deze verspilde anderhalf uur van mijn leven nooit meer terugkrijg.

Waardering: 0.5 uit 5.
Ko-Fi