Already Tomorrow in Hong Kong

Already Tomorrow in Hong Kong (2015) recensie

Je hebt een relatie, je loopt over straat en opeens loop je iemand tegen het lijf waar je een ontzettende klik mee hebt. En wat dan? Je gooit een relatie natuurlijk niet blindelings weg om je vervolgens in een nieuwe relatie te storten die positief of negatief kan uitpakken. De hoofdpersonages in de romantische film Already Tomorrow in Hong Kong staan voor hetzelfde dilemma als zij elkaar op straat tegen het lijf lopen.

Expat Josh (Bryan Greenberg) en de charmante Ruby (Jamie Chung) ontmoeten elkaar in de straten van Hongkong als de jongedame verdwaald is. Al gauw verandert de situatie van iemand eenvoudig de weg wijzen in een urenlange wandeling door het betoverende Hong Kong. Ze hebben een overduidelijke klik en er heerst een zekere spanning tussen hen. Echter komt de avond abrupt aan zijn einde als Ruby ontdekt dat Josh een vriendin heeft.

Een jaar later ontmoeten zij elkaar bij toeval op een veerboot en opnieuw is er een klik. De twee zijn elkaar niet vergeten en al snel belanden zij bij de bar voor een drankje. Een paar uur laten slenteren zij nog steeds door de straten van Hongkong. Ze delen hun verhalen, maar ze praten ook over hun relaties. Ruby staat op het punt om in het huwelijksbootje te stappen met haar vriend terwijl Josh nog steeds samen is met zijn vriendin. De grote vraag is dan ook of zij het aandurven om de gevoelens voor elkaar te tonen en om hun huidige relatie te verbreken en om samen een nieuw avontuur tegemoet te gaan.

Already Tomorrow in Hong Kong van Emily Ting is een sfeervolle film die toch een belangrijk (en misschien herkenbaar) onderwerp behandelt. Dat de film zich afspeelt in de bruisende stad is een pluspunt en dat geeft de film ook iets meer charme. Want in alle eerlijkheid zijn de dialogen tussen Josh en Ruby niet heel interessant hoewel je als kijker dan toch wel wil weten hoe de tweede avond gaat aflopen. En dat houd ik natuurlijk geheim. Het acteerwerk van Greenberg en Chung, die in real life een koppeltje vormen, is in ieder geval dik op orde. Het minpuntje is de ietwat vreemde soundtrack met soundbites die verdacht veel lijken op die van promotiefilmpjes van grote bedrijven.

6 gedachten over “Already Tomorrow in Hong Kong (2015) recensie