All We Had (2016) recensie

All We Had
We zien het steeds vaker gebeuren. Acteurs die naast het acteerwerk een carrière als regisseur ambiëren. De een slaagt erin om ook als filmmaker naam te maken terwijl de ander stilletjes terugkeert naar waar hij of zij goed in is. Ook actrice Katie Holmes kreeg de smaak te pakken nadat zij de korte documentaire Eternal Princess regisseerde en in 2016 verscheen dan ook haar regiedebuut All We Had. Een dramafilm waarin een alleenstaande moeder in een lastig pakket zit en er alles aan doet om haar tienerdochter een goed leven te geven.

De Batman Begins-actrice speelt zelf de hoofdrol in All We Had. Met dank aan de make-up artiesten werd Holmes omgetoverd in een duidelijk zichtbaar vermoeide moeder die haar tienerdochter geen stabiliteit kan bieden. Rita doet haar best, maar het zit haar ook niet mee. Achtervolgd daar verleden en schuldeisers, besluit zij om samen met Ruthie (Stefania LaVie Owen) op pad te gaan en niet meer om te kijken. Hopend op een kans om een beter leven op te bouwen.

Het drama All We Had laat dan ook zien hoe een alleenstaande moeder vecht voor een beter leven voor haar dochter en het verhaal is mooi. Het acteerwerk van Katie Holmes, maar ook dat van Stefania LaVie Owen is goed te noemen. De kijker leeft met de personages mee die niet alleen vechten tegen armoede, maar ook onderling de nodige strubbelingen hebben en dat moeten zien op te lossen. Voor de liefhebber van het genre en dit soort verhalen dus een film die de moeite waard is. Holmes heeft naar mijn mening dan ook bewezen dat kan regisseren. All We Had is sinds kort verkrijgbaar op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment en Weber Shandwick voor het Blu-ray recensie-exemplaar.