Aftermath (2017) Blu-ray Disc recensie

AftermathAls liefhebber van de films van Arnold Schwarzenegger kijk ik altijd weer met veel plezier uit naar een nieuwe film met de actieheld uit de jaren ’90 in de hoofdrol. Maar Arnie heeft inmiddels wel een leeftijd bereikt waarop het vechten tegen meedogenloze buitenaardse wezens, het springen uit helikopters en het in de huid kruipen van een genadeloze moordmachine niet meer zo vanzelfsprekend is. In het horror/drama Maggie liet hij al zien dat hij ook iets serieuzere rollen kan spelen en ook in het drama Aftermath laat Arnie zich van een gevoelige kant zien.

In de door Elliott Lester geregisseerde film speelt Schwarzenegger de rol van Roman Melnyk. Op de luchthaven wacht hij op zijn vrouw en zwangere dochter, maar wat een blij weerzien moest worden, draait uit op een nachtmerrie. Roman krijgt te horen dat het vliegtuig van zijn gezin een ongeluk heeft gehad en dat er geen overlevenden zijn. Terwijl luchtverkeersleider Jake (Scoot McNairy) als verantwoordelijke voor het ongeval de media-aandacht ontduikt, gaat Roman driftig op zoek naar antwoorden en verontschuldigingen van de moordenaar van zijn gezin.

Nu klinkt het verhaal wellicht spannender dan de film daadwerkelijk is. Het verhaal kabbelt een beetje voort en een echte band met de personages wordt er nooit opgebouwd. Hoewel Arnold Schwarzenegger het opnieuw prima doet als een getraumatiseerde echtgenoot en vader die op zoek gaat naar antwoorden, is Aftermath en diens voorspelbare einde een trage film die op een enkel moment na nauwelijks imponeert. Laat je ook niet misleiden door de mooie cover waar Arnold prominent op staat en een brandend vliegtuig de suggestie wekt dat de actieheld terug van weggeweest is. Want dan kom je geheid van een koude kermis thuis. Aftermath is vanaf heden verkrijgbaar op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc.

Score: 6,0

Met dank aan Source 1 Media voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 thoughts to “Aftermath (2017) Blu-ray Disc recensie”