A Cure For Wellness (2017) recensie

A Cure For WelnessIk heb het wel vaker geschreven dat ik het heerlijk vind als ik een film niet zo goed kan doorgronden. Ik word graag aan het denken gezet en ik zit al helemaal niet te wachten op een film waar ik al na een half uur al weet hoe deze gaat eindigen. De door Gore Verbinski geregisseerde thriller A Cure For Wellness valt gelukkig niet in deze categorie. Sterker nog, het is een film met meerdere lagen die je ook op verschillende manieren kunt interpreteren. Uiteraard ga ik daar niets over verklappen in deze recensie, want ik vind dat je dit zelf moet ervaren.

De film draait om de jonge accountant Lockart (Dane DeHaan) die naar een afgelegen kuuroord wordt gestuurd om de voormalige CEO van een multinational op te halen. Maar als hij eenmaal aankomt in het instituut van Dokter Volmer (Jason Isaacs) wordt hij al snel en ongewild een patiënt van de inrichting waar grotendeels rijke lui en leiders van grote corporaties verblijven. Al gauw stapelen de vreemde gebeurtenissen zich op en is Lockart vastberaden om het mysterie rondom Volmer en zijn praktijken te ontrafelen.

In A Cure For Wellness gaat het verhaal van links naar rechts, maar dat bedoel ik zeker niet negatief. Het is een fijn gevoel wanneer je denkt dat je het snapt en dat je vervolgens weer overnieuw kunt beginnen met puzzelen als jouw theorie in het volgende moment compleet aan gruzelementen wordt geschoten. Het zeer overtuigende acteerwerk van Dane DeHaan werkt zeker mee aan het feit hoe indrukwekkend A Cure For Wellness is, maar ook Jason Isaacs en Mia Goth spelen de rollen van de ogenschijnlijk meelevende arts en de mysterieuze Hannah voortreffelijk!

Waar A Cure For Welness echt in uitblinkt zijn de prachtige scènes die zowel angstaanjagend als betoverend zijn. De sfeer is zo mysterieus dat je aan de buis gekluisterd wil blijven zitten terwijl de prachtige soundtrack van Benjamin Wallfisch dit gevoel alleen maar versterkt. Het is een ruim twee uur durende nachtmerrie waar je niet uit wil ontwaken en een heerlijke mindfuck die je flink aan het denken zet. A Cure For Wellness is sinds kort verkrijgbaar op een kwalitatief goede DVD die interessant bonusmateriaal bevat zoals verwijderde scènes, een tweetal specials en bioscooptrailers.

Met dank aan 20th Century Fox en Lewis PR voor het DVD recensie-exemplaar.

4 thoughts to “A Cure For Wellness (2017) recensie”