68 Kill (2017) recensie

68 Kill68 KillStel je toch eens voor. Je ontmoet een bloedmooie meid die niet alleen een beetje gek, maar ook vreselijk dominant is. Hoe ver zou je dan gaan om aan haar verwachtingen te voldoen? In de door Trent Haaga geregisseerde misdaad/komedie 68 Kill wordt het al snel duidelijk dat de protagonist er geen enkele moeite mee heeft dat hem de les wordt gelezen. Want de seks is geweldig en de bizarre uitspattingen van zijn vriendin neemt hij graag voor lief. Maar tot op zekere hoogte.

Chip (Matthew Gray Gubler) is een doetje, maar wel het vriendje van de bloedmooie Liza (AnnaLynne McCord). Dat zij een beetje kinky is, met iedereen het bed deelt voor geld en hem tijdens de seksmarathons soms lichamelijk mishandelt, neemt hij op de koop toe. Maar als blijkt dat Liza in werkelijkheid een krankzinnige seriemoordenares is en een ingenieus plan heeft bedacht om één van haar klanten te beroven, is voor Chip de maat vol. Maar Liza is niet het meisje dat een nee als antwoord accepteert.

Bizar verloop
De film neemt een bizarre wending als Chip Liza in de steek laat. Hij slaat op de vlucht in haar rode sportbolide en hij belandt tijdens zijn reis van de ene in de andere uitzichtloze situatie. Even heeft hij de hoop dat het wel goedkomt als hij de mooie Violet (Alisha Boe) tegen het lijf loopt, maar zij blijkt evenals zijn inmiddels ex-vriendin knettergek te zijn. En dan nog maar te zwijgen of Chip’s ontmoeting met een stel krankzinnige drugsverslaafden die hem het liefst willen misbruiken en martelen.

Komisch
Nu is 68 Kill niet de film om al te serieus te nemen, want alles wordt met een knipoog gedaan. De filmmaker blijft dan ook keurig binnen de lijntjes en expliciete beelden blijven dan ook tot een minimum beperkt. AnnaLynne McCord bewees al eerder met een hoofdrol in de horrorfilm Excision dat zij op uitstekende wijze een psychopaat kan spelen en de rol van Liza vult zij dan ook meer dan prima in. Terwijl haar tegenspeler het ook niet onverdienstelijk doet als de sullige Chip. 68 Kill is dan ook een vermakelijk en komisch filmpje waarin de grappige en lugubere momenten zonder problemen hand in hand gaan.

3